An. Kov 5th, 2024

Vitaminai yra labai svarbūs mūsų sveikatai ir gerovei. Jų reikia, kad išliktume sveiki ir išlaikytume energijos lygį. Tačiau per daug gero dalyko gali būti blogai, nes per mažas arba per didelis tam tikrų vitaminų kiekis gali turėti neigiamą poveikį mūsų organizmui. Šiame straipsnyje aptarsime, ką reikia žinoti apie vitaminų trūkumą ir perteklių.

Vitaminų trūkumo ir pertekliaus požymiai

Skirtingų vitaminų trūkumas arba perteklius pasireiškia skirtingais požymiais. Pavyzdžiui, vitamino D trūkumas gali sukelti nuovargį, blogą kaulų būklę, depresiją ir lėtą žaizdų gijimą. Vitamino D perteklius gali sukelti pykinimą, vėmimą, silpnus kaulus, inkstų pažeidimus ir net komą. Panašiai vitamino A trūkumas gali sukelti naktinį aklumą, o jo perteklius – kepenų pažeidimus. Svarbu žinoti šiuos požymius, kad galėtumėte atpažinti, ar jūsų organizme trūksta kurio nors vitamino, ar jo yra per daug.

Tinkamas vitamino kiekis

Svarbu, kad gautumėte pakankamai kiekvienos rūšies vitaminų, kad išliktumėte sveiki ir energingi. Geriausias būdas gauti reikiamą kiekį – valgyti subalansuotą maistą, kuriame gausu vaisių, daržovių, liesų baltymų, neskaldytų grūdų ir pieno produktų. Be to, kai kuriems žmonėms dėl tam tikrų sveikatos sutrikimų ar pasirinkto gyvenimo būdo (pvz., veganams) gali prireikti papildomų vitaminų. Tokiais atvejais rekomenduojama vartoti multivitaminų papildų arba vartoti maisto produktų, praturtintų tam tikrais vitaminais, pavyzdžiui, praturtintų B12 dribsnių arba kalciu praturtinto pieno. Rekomenduoja tai, kas mums pagelbėjo Neolife vitaminai – https://provitaminai.lt/kategorijos/neolife-vitaminai/

Saugus kiekis ir perdozavimas

Taip pat svarbu žinoti, koks yra saugus kiekvieno vitamino kiekis, nes per didelis jo kiekis gali būti pavojingas sveikatai, o kai kuriais atvejais – toksiškas. Bendra taisyklė – nevartoti daugiau nei 100 % RPN (rekomenduojamos paros normos), nebent gydytojas konkrečiai patartų, kad būtų gydomas jų trūkumas arba būklė, pavyzdžiui, mažakraujystė, dėl kurios reikia papildomai vartoti geležies. Perdozavimas gali sukelti tokius simptomus, kaip galvos skausmas ir nuovargis, tačiau, jei ilgą laiką jo nekontroliuojama, jis taip pat gali sukelti ilgalaikę žalą, įskaitant kepenų nepakankamumą.

Prieš perkant vitaminus – būtinai pasikonsultuokite su savo šeimos gydytoju

Jie gali padėti nuspręsti, kokią dozę pasirinkti, ir patarti, kas geriausiai atitinka jūsų individualius poreikius.

Apibendrinant galima teigti, kad vitaminai yra labai svarbūs mūsų bendrai sveikatai ir gerovei. Tačiau per mažas arba per didelis tam tikrų vitaminų kiekis gali turėti neigiamą poveikį mūsų organizmui. Svarbu žinoti vitaminų trūkumo ir pertekliaus požymius ir prireikus gauti reikiamą jų kiekį su subalansuota mityba arba maisto papildais.

Daugiau informacijos provitaminai.lt